top of page
  • Hoe voeg ik een nieuwe vraag toe?
    Om een nieuwe vraag toe te voegen gaat u naar de appinstellingen en klikt u op de knop 'Vragen beheren'.
  • Hoe kan ik een kind afwezig melden in de backoffice (meerdere dagen)?
    Weet je dat een kind meerdere dagen niet aanwezig gaat zijn, kunnen wij dit ook handmatig in de backoffice invullen: 1. Ga in de backoffice naar het specifieke kind 2. Zoek in de linker balk naar het kopje afwezig en klik op nieuw 3. Voer hier de startdatum met tijd en einddatum met tijd in en klik op opslaan 4. Nu staat het kind direct voor de ingevulde tijd afwezig. Dit kan je ten alle tijden aanpassen of mocht ze toch ineens wel komen, gewoon verwijderen.
  • Hoe kan ik een kind afwezig melden in de Groepsapp (1 dag)?
    Klik in de groep waar het kind zit op de foto van het kind. Hier zie je de opties aanwezig, ziek of afwezig. Klik op afwezig en het kind staat voor de rest van de dag afwezig. Gebruik je de optie ziek, dan moet je via de backoffice het kind ook weer beter melden. Afwezig melden is dus gemakkelijker.
  • Waar kan ik zien welke labels een kind heeft (bijvoorbeeld een allergie)?
    In de groepsapp heb je een snel overzicht van de labels bij alle kinderen uit jouw groep. 1. Ga naar de presentie van de groep en klik op het label tekentje, deze staat boven de i van de kinderen en onder de gekleurde bolletjes van de aantallen 2. Door op dit teken te klikken, worden alle labels zichtbaar. Door je cursor op het label te houden krijg je extra informatie te zien. Ook is het mogelijk om via de i naar het profiel van het kind te gaan, waar je onder medische gegevens nog aanvullende informatie zult vinden.
  • Hoe vraagt een ouder een incidentele opvang aan (op de computer)?
    Wanneer ouders vastlopen in het ouderportaal kan je hen op de volgende manier uitleggen hoe ze een incidentele opvang kunnen aanvragen. Zelf kan je via de backoffice inloggen als de ouder van het kind waarvoor je de aanvraag wilt doen en de stappen meelopen. 1. De ouder logt in op zijn/haar ouderportaal 2. Ga naar de planning van het desbetreffende kind en zoekt naar de dag waarop hij/zij een incidentele opvang wilt aanvragen 3. Op deze dag staat als het goed is een wit blok met daarin de mogelijke opvang tijden voor de desbetreffende dag 4 Door op het witte blok te klikken en naar het groene bolletje rechtsbovenin te gaan, kan de ouder op doorgeven klikken 5. Als het goed is gegaan zou het witte blok veranderen in een wit gestreept blok. Dit wil zeggen dat hij is aangevraagd. Zodra deze aanvraag is behandeld zal deze groen worden in de planning. 6. Staan de witte blokken niet in de planning, kan de ouder ook zelf het cijfer van de datum klikken. Hiermee worden alle mogelijke opties voor die dag zichtbaar, waaronder ook het aanvragen van incidentele opvang. Het proces verloopt verder hetzelfde als hier boven aangegeven.
  • Hoe vraag je snel een incidentele opvang aan voor een kind (backoffice)?
    Soms komt het voor dat een ouder een bericht stuurt of een vraag heeft voor een incidentele opvang. Zelf kunnen wij via de backoffice snel een incidentele aanvraag doen. 1. Ga naar het juiste kind 2. In de bovenste balk staat een blokje met incidenteel, klik hier op 3. Vul de juiste datum in en klik op ok 4. De beschikbare blokken worden getoond, kies er hier een van 5. Hij opent de aanvraag, hier kan je eventueel de tijden en groep nog aanpassen. 6. Hij is op dit moment alleen nog ontvangen. Boven in de balk kan je, wanneer de aanvraag klopt, deze goedkeuren.
  • Hoe kan een ouder zijn/haar kind aanmelden voor een studiedag? (op de computer)
    De ouder logt in op zijn/haar ouderportaal. 1. Ga naar de planning van het desbetreffende kind en zoek naar de dag waarop de studiedag gaat plaatsvinden. 2. Op deze dag staat als het goed is een wit blok met daarin de studiedag zoals wij die van de scholen hebben doorgekregen. 3. Door op het witte blok te klikken en naar het groene bolletje rechtsbovenin te gaan, kan de ouder op doorgeven klikken. 4. Als het goed is gegaan zou het witte blok veranderen in een wit gestreept blok. Dit wil zeggen dat hij is aangevraagd. Zodra deze aanvraag is behandeld zal deze groen worden in de planning.
  • Hoe plaats je een kind over naar een andere groep (voor 1 dag, in de groepsapp)?"
    Ga in de groepsapp naar het kind. 1. Klik op de i. 2. Ga rechtsboven naar acties en klik op overplaatsen. 3. Vul de juiste datum in en de groep naar waar je hem/haar wilt overplaatsen. 4. Vink het juiste tijdvlak aan. Wanneer je op opslaan klikt is deze direct goedgekeurd. Heb je een fout gemaakt of is het toch niet nodig, kan je deze in de backoffice bij het kind onder het kopje ruildagen terug vinden en verwijderen.
  • Welke labels hebben we?
    We werken met verschillende labels om specifieke informatie over kinderen inzichtelijk te maken voor de begeleiders. De gebruikte labels zijn als volgt: - Fiets; het kind komt met de fiets naar Wildwoozt. - Allergië; het kind heeft een allergie. Deze kan je via de i bekijken in de groepsapp of terug zoeken in de backoffice. - Dieët; hetzelfde als bij Allergiën - Mag alleen weg; de ouders hebben toestemming gegeven dat het kind op een bepaald tijdstip zelfstandig naar huis mag vertrekken. - Geen foto's; het kind mag niet op de foto gezet worden - Wel foto's op ouderportaal, niet op social media - Wel foto's op social media
  • Wat betekenen de gekleurde bolletjes in de groepsapp?
    In de groepsapp staan er boven de namen van de kinderen verschillende kleuren bolletjes met een cijfer erin. Deze staan voor het volgende: - Oranje: de geplande kinderen op die dag - Groen: de aanwezig gemelde kinderen - Rood: de ziek gemelde kinderen - Grijs: de afwezige kinderen van die dag - Wit: alle kinderen die een planning hebben op de desbetreffende groep
  • Hoe kan ik foto's en video's toevoegen?
    Dit kan via de groepsapp. Doe dit volgens de volgende stappen 1. Ga naar de juiste groep 2. Klik op Berichten en Media 3. Scroll naar bedenken en klik op het rode rondje met plusje bij Media 4. Kies een album of maak er een aan 5. Selecteer de kinderen 6. Upload de foto's en video's 7. Klik op opslaan
  • Een ouder kan de factuur niet inzien, hoe komt dit?"
    Wanneer een ouder de facturen niet kan inzien, kan dit komen omdat hij/zij niet als verantwoordelijke ouder staat opgegeven in Kindplanner.
  • Hoe kan een ouder het contract tekenen?
    Belangrijk hierbij is dat dat ouder dit op de computer doet. Via de app is het helaas niet mogelijk. Hij/zij logt in op het ouderportaal en gaat onder het kind naar contracten. Hier staat het contract met de status "aangeboden". Klik hierop, maak een download link en download het contract om deze in te zien. Via het groene bolletje kan de ouder er voor kiezen om het volgende te doen als reactie op het contract: - Goedkeuren; de ouder gaat akkoord met het door ons opgestelde contract. Vult de aanvullend gevraagde gegevens aan en het is geregeld. - Afkeuren; de ouder vult een reden in en het contract komt afgekeurd bij ons binnen in de taken. Ouders gebruiken deze functie als ze bijvoorbeeld toch iets gewijzigd willen hebben in het contract. - Annuleren; wanneer de ouder geheel wilt afzien van het contract gebruiken ze deze functie. Het is bij wijzigingen dus belangrijk dat de ouder kiest voor afkeuren en niet voor annuleren.
  • Hoe pas je een adres wijziging aan van de ouder?
    Het aanpassen van een adres wijziging gaat als volgt: 1. Ga naar de juiste ouder 2. Ga naar het kopje adres en vouw deze open door er op te klikken 3. Pas de ingangsdatum aan en vul de nieuwe adres gegevens in 4. Druk op opslaan 5. Nu staat het oorspronkelijke adres ingevuld en kan je via volgende naar het nieuwe adres
  • Hoe pas je de schooltijden van een school aan?
    Het kan voorkomen dat een school bijvoorbeeld overstapt van een normaal rooster naar een continu rooster. Dit betekend dat de schooltijden gekoppeld aan deze school aangepast moeten worden. Dit doe je als volgt: 1. Ga naar school in de backoffice 2. Klik op de juiste school 3. Ga in de linkerbalk naar openingstijden 4. Klik bovenin op nieuw 5. Vul de nieuwe schooltijden in en sla op De nieuwe schooltijden zijn nu aangemaakt maar nog niet doorgevoerd. Om dit te doen zullen ook de opvangtijden aangepast moeten worden. 6. Ga naar onderhoud 7. Klik in de bovenste balk op pakketten 8. Kies voor opvangtijden Hier heb je het overzicht van alle bestaande opvangtijden voor alle locaties en scholen. 9. Ga alle verschillende opvangtijden langs die gekoppeld zijn aan de desbetreffende school 10. Vul een nieuwe ingangsdatum in, pas de tijden aan naar wat het gaat worden en sla op Naast het kopje ingangsdatum komt nu een link te staan naar volgende. Hier zie je per wanneer de nieuwe tijden aangepast zijn en heeft het systeem automatisch een einddatum aangemaakt voor wanneer de oorspronkelijke planning stopt. Helaas moeten alle planningen die aan deze gewijzigde tijden verbonden zitten nog eens per stuk opnieuw worden opgeslagen. Om deze snel in te zien open je de aangepaste opvangtijd en ga je als volgt te werk: 11. Ga in de linkerbalk naar planningen. Hier zie je alle planningen die gekoppeld zijn aan de gekozen opvangtijd 12. Open een planning die aangepast moet worden 13. Klik bovenin op wijzig planning met de datum per wanneer dit moet gebeuren 14. Je hoeft verder niets aan te passen alleen de planning opnieuw op te slaan. Doe je dit, dan zou je moeten zien dat de gegeven opvangtijden in de planning veranderen naar de nieuwe schooltijden. Ga alle planningen in de verschillende opvangtijden langs en voer de bovenstaande stappen uit. Nu zou je ook in de groepsapp de nieuwe tijden moeten zien.
  • Hoe maak je een wendag aan voor een nieuw kind?
    Het is belangrijk om te weten dat je enkel een wendag kan aanvragen voor een kind, wanneer hij/zij een goedgekeurd contract heeft. Is dit het geval, vraag je als volgt een wendag aan: 1. Ga in de backoffice naar het kind 2. Klik in de bovenste balk op het kopje wendag 3. Vul de juiste data in 4. Vul de gevraagde gegevens en blokken aan 5. Kies een tijdsblok en de bijbehoordende tijden van de wendag 6. Klik op opslaan 7. De wendag is automatisch goedgekeurd en zal zichtbaar worden in de planning en groepsapp van de desbetreffende groep. Ook zal hij meegenomen worden in de aanwezigheidslijst Voor de kinderen die een wendag willen voordat ze een contract gaan tekenen, hebben we speciale wendag kinderen aangemaakt. Zoek een kind met de naam Wendag en pas de basis gegevens als naam, school en leeftijd aan naar het nieuwe kind. Sla deze op en doe het bovenstaande onder naam van dit kind. Zo staat het kind toch op de groepslijst.
  • Hoe plaats je een aanvraag op de wachtlijst?
    Er is een nieuwe aanmelding binnen gekomen voor een kind. Je hebt contact opgenomen om te kijken wat de specifieke wensen zijn en deze aangevuld in de aanvraag. In het planbord heb je gezien dat er nog geen plaats is in de groepen waar het kind in zou passen. Je geeft aan dat het kind op de wachtlijst komt te staan en we contact met de ouders opnemen zodra er een plaatsje vrij komt. 1. Zorg dat je de juiste vinkjes hebt aangeklikt over de gewenste dagen van de opvang. 2. Zet de opvang van nieuw naar wachtlijst 3. Sla de aanvraag op 4. De aanvraag krijgt nu de status wachtlijst 5. Komt er wel een plaats vrij, zul je eerste de status van wachtlijst terug naar nieuw moeten zetten voordat je deze in behandeling kan nemen.
  • Hoe kan ik zelf voor een ouder een extra aanvraag aanmaken?
    Soms komt het voor dat een ouder via een bericht in de groepsapp of een mail aangeeft dat ze een extra dag opvang willen. Wij kunnen dan zelf in de backoffice een aanvraag maken voor het desbetreffende kind. Dit doe je als volgt: 1. Ga naar het kind voor wie je de aanvraag wilt maken 2. Klik in de linkerbalk op het kopje aanvragen 3. Ga naar nieuw 4. Vul alle juiste gegevens in en zet eventueel de vraag van de ouder in de opmerkingen 5. Klik op opslaan 6. De aanvraag komt nu net als alle normale aanvragen binnen via start. Deze aanvraag kan je wel direct in behandeling zetten omdat je al contact hebt gehad met de ouder. Is er nog geen plaats zet je hem of haar op de status wachtlijst.
  • Ik heb perongeluk iets verkeerds gewijzigd in de kindkaart hoe kan ik dit terug vinden?
    Soms komt het voor dat je een wijziging hebt gedaan in de gegevens van een kind en misschien iets verkeerd hebt opgeslagen. Als je denkt dat je daarmee belangrijke informatie bent kwijtgeraakt, kan je deze altijd even proberen terug te zoeken. 1. Ga naar het desbetreffende kind of ouder 2. In de linkerbalk staat het kopje wijzigingen 3. Klik op geschiedenis weergeven 4. Hier staat een opsomming van alle gemaakte wijzigingen bij dit specifieke kind of ouder. Dit zijn handmatige wijzigingen maar ook automatische wijzigingen vanuit het systeem. 5. Als het goed is staat bovenaan de laatst gemaakte wijziging en kan je terug vinden hoe dit eerst was.
  • Hoe koppel ik een mentor aan een kind (backoffice)?
    Alle kinderen dienen een mentor te hebben. Deze mentor kan je via de backoffice toevoegen aan het kind. 1. Ga naar het kind 2. Vul bij gegevens, onder het kopje mentor, de naam van de mentor in 3. Sla linksboven de gegevens op
  • Hoe start je op bij COVS?
    Ga de locatie naar binnen via de zijdeur. Haal hier direct het alarm eraf. - Bij binnenkomst rechts hangen alle sleutels van deuren het kantoor en de keuken. Maak deze open. - Doe de lampen aan en gordijnen open. - Maak de deuren open. De voor- en zijdeur zijn dezelfde sleutel, binnendeur is een ronde sleutel die aan het sleutelbosje achter de bar hangt, ook de kleine sloten aan de achterdeuren hangen aan dit bosje en hebben een zwart handvatje. - Zorg dat alle stoelen van de tafels zijn. - Check of er voldoende eten is voor die dag (fruit, peperkoek en eventueel boterhammen voor de lunch), zo niet zorg dat dit bijgehaald wordt.
  • Hoe start je op bij Genneper Parken Tennis?
    Zorg dat je bij COVS de mand vult met alle benodigdheden voor de middag. - Fruit, bollen, peperkoek - Sleutel met blauw label voor de poort - Poortpasjes meenemen zodat je de poort en het gebouw binnen kan - Als je binnenkomt doe je de binnenlampen aan - Kinderen hangen de jassen aan de kapstok en leggen de tassen in de vakkenkast - Bekers, mesjes, afvalbakjes etc liggen in het keukentje - Ze kunnen even spelen tot dat iedereen er is - Plassen en handenwassen en gaan daarna aan tafel zitten om te eten
  • Hoe start je op bij Oranje Rood?
    De sleutel van de groepsruimte bij OR ligt altijd standaard in het kantoor van Oranje Rood. Hier haal je, wanneer je met de groep aankomt op locatie de sleutel op. - Maak hiermee de poort en zijdeur open, als deze gesloten zijn. - Open de groepsruimte en berg de sleutel op in het lokaal. - De kinderen hangen jassen en tassen aan de kapstok. - Laat de kinderen naar de wc gaan om te plassen en handen te wassen. - Daarna lopen ze terug langs het lokaal naar buiten om zo naar de kantine of de picknicktafels buiten te gaan. - Hier wordt er gezamenlijk gegeten en gedronken en start daarna de activiteit.
  • Hoe start je op bij Parktheater?
    Sleutels halen bij de artiesten ingang, aanhangwagen uitladen. Tafels en banken neerzetten, dagstart.
  • Waar ga je heen bij calamiteiten (Parktheater)?
    1e verzamelpunt is op de grote parkeerplaats 2e verzamelpunt is bij de kerk
  • Hoe laat is de dagstart op een normale schooldag (Genneper Parken)?
    De dagstart begint om 13.30
  • Hoe laat is de dagstart op een normale schooldag (Parktheater)?
    De dagstart begint om 13.30
  • Hoe laat zijn de verschillende scholen uit (Genneper Parken)?
    Floralaan 14.30 Talisman 15.00 Regenboog Mimosa 14.30 Regenboog Begonia 14.40 Karregat 14.30
  • Hoe laat zijn de verschillende scholen uit (Parktheater)?
    Trinoom 14.15 Reigerlaan 14.30 Hasselbraam 14.45
  • Welke tijdsblokken bieden we aan in vakanties?
    De lange dag van 08:00 - 18:30 De korte dag van 09:00 - 17:00
  • Hoe ziet een gemiddelde vakantiedag eruit?
    8.00-9.00 inloop 9.00-10.00 vrijspelen 10.00-12.00 1e activiteit 12.30-13.30 lunchpauze 14.30-16.30 2e activiteit 17.00-18.30 ophalen / vrijspelen
  • Hoe ziet een gemiddelde schooldag eruit (Genneper Parken)?
    13.30 dagstart 14.00-15.30 ophalen kinderen 15.30-15.45/16.00 fruit pauze 15.45/16.00-17.15 activiteit 17.15-18.30 ophalen / vrij spelen
  • Hoe ziet een gemiddelde schooldag eruit (Parktheater)?
    13.30 dagstart 14.00-15.00 ophalen kinderen 15.00-15.30 fruit pauze 15.30-17.15 activiteit 17.15-18.30 ophalen / vrij spelen
  • Hoelaat is iedereen klaar met werken?
    18.30 mits alle poets taken GOED zijn uitgevoerd
  • Hoe wordt er schoon gemaakt binnen WW
    Wildwoozt heeft er voor gekozen om elke medewerker iets meer uren te geven zodat we niemand hoeven in te huren voor het schoonmaken van de ruimtes. Er is per locatie een afteken lijst die hangt aan een schoonmaak mandje wat we elke dag afwerken. Zo is er een schema voor begin van de dag. Na de dagstart en na het draaien van de groep. 1 persoon stuurt de schoonmaak aan en zorgt dat alles is schoon gemaakt aan het einde van de dag.
  • Hoe maak ik de wc schoon?
    Een van de taken is het schoonmaken van de wc. Hieronder verstaan we; Met de gele doekjes maken we de wc pot schoon. Gebruik hiervoor Glorix ( of een dergelijk wc-product.). Zorg wel dat je met een borstel de wc pot schoonmaakt en voorkom dat het schoonmaakmiddel er in blijft staan. Wc bril , rand vd pot, wc klep en doortrekker schoon maken met een doek. Ga even met een blauw doekje over de wastafel en kraan. Gebruik dasty of een ander dergelijk schoonmaak middel. Daarna de vloer dweilen met een sopje. Vooral rondom de pot. Zorg dat je de vloer enigszins droog achterlaat.
  • Regenjassen
    De vaste medewerkers hebben een eigen Gele regenjas van Wildwoozt. Deze hangt met naam in de kast op hanger met daarop ook de naam. Collegas die 1 dag werken of een flexibel contract hebben gebruiken de overige jassen. Deze hebben geen naam. Zorg dat je jas op orde is. Dus als je een dag hebt gehad met regen of modder zorg even dat je jas schoon in de kast komt te hangen. Is je jas kapot dan meld je dit bij Suus.
  • Materiaal hok buiten
    We hebben buiten een materiaal hok met echt veel verschillende materialen om te gebruiken voor de wildwoozt middagen. Dit hok wordt ten alle tijden alleen door medewerkers gebruikt. Kinderen mogen niet zelf materialen pakken. Dit vragen ze aan de medewerker en die pakt er dan wat uit. Zorg dat je alle materialen weer netjes terug legt. Is er wat kapot dan Meld je dit even bij je collega en gooit dit weg. ( alleen als het echt kapot is). Leg het materiaal altijd terug in de kast aan het einde van de dag. Zorg dat de kast altijd op slot is nadat je materiaal hebt gepakt. Zeker als we allemaal kinderen gaan ophalen.
  • Jassen en tassen
    Iedeen die in de vesiging covs werkt zorgt dat de jas en tas achter de bar komt te liggen. Er staat een kapstok achter de bar waar de jassen kunnen hangen. Tassen met laptops mogen aan de binnekant van de bar.
  • Lunch bij Wildwoozt
    Bij Wildwoozt maken we grbruik van een lunchmoment om 12.30 u tot 13.00 u. Hierdoor is het dus niet toegestaan om te eten in de kantoor ruimte terwijl er mensen aan het werk zijn. Na de lunch ruimen we samen even de tafel en aanrechtblad op zodat iedereen verder kan.
  • Gebruik van de regenbroeken en laarzen voor kinderen
    De regenbroeken liggen in de zwarte kast van covs. ( Bij de regenjassen.) De laarzen staan boven de kapstrokken voor het kantoor. Bij gebruik van een van deze, zorg je dat ze ook weer schoon terug komen . Zijn ze echt heel nat geworden dan hang je de broeken uit om te drogen. Evt spuit je ze eerst even af. Laarzen idem. Fijn als de volgende ze weer schoon kan gebruiken.
  • Ophangen van jassen/tassen van de kinderen bij COVS
    Elke groep heeft een eigen plek om de jassen en tassen op te bergen bij binnekomst. De woestelingen en bikkels hebben kratten naast hun stam tafel staan waar alles in kan. Bij rgenweer hangen de kinderen de jassen over de stoel zodat ze kunnen drogen. De wildebrassen hangen jas en tas aan de kapstok. Naast het kantoor. Zo is er overzicht en raken we als het goed is niets kwijt. Kinderen houden hun schoenen aan bij Wildwoozt. dit is omdat ze dan snel ook weer naar buiten kunnen en zodat we ook geen schoenen kwijt raken.
  • Enter your answer here
  • Welke scholen halen we op voor de locatie Genneper Parken?
    We halen in totaal 5 scholen op voor de locatie Genneper Parken: Basisschool de Talisman: Seringenstraat 9 5644 PK Eindhoven T: 0402112316 E: talisman@skpo.nl Vrije Basisschool de Regenboog Locatie Mimosaplein 1 5643 CJ Eindhoven T: 040-2110648 E: info@vbs-deregenboog.nl Vrije Basisschool de Regenboog Locatie begoniastraat 15 5644 NA Eindhoven T: 040-7200850 E: info@vbs-deregenboog.nl SALTO-school Floralaan Floralaan West 264 5644 BN Eindhoven T: 040 21 12 112 E: info@bs-floralaan.nl t Karregat Urkhovenseweg 6 5641 KE Eindhoven T: 040-281 03 26 E: info@bs-karregat.nl
  • Welke scholen halen we op voor de locatie Parktheater?
    We halen in totaal 3 scholen op voor de locatie Parktheater: Saltomontessorischool de Trinoom Don Boscostraat 2 5611 KW Eindhoven T: 040 295 07 76 E: trinoom.info@salto-eindhoven.nl Salto Basisschool Reigerlaan Reigerlaan 3 5613 CD Eindhoven 040-2433949 info@bs-reigerlaan.nl SALTO school de Hasselbraam Tuinstraat 6 5611 PL Eindhoven 040-2114494 info@bs-hasselbraam.nl
  • Kunnen kinderen van andere scholen ook naar Wildwoozt komen?
    Ja, de ouders moeten dan wel zelf voor vervoer voor het kind van school naar Wildwoozt toe zorgen.
  • Hoe komen de kinderen van school bij Wildwoozt?
    Wij halen de kinderen zelf van school met een bakfiets. De oudere kinderen fietsen dan mee met hun eigen fiets, of krijgen een step van ons.
  • Waar op school moet ik de kinderen ophalen?
    Dit is per school verschillend, we houden altijd 1 centraal punt aan waar alle kinderen van de school zelf naartoe komen. Genneperparken Talisman: 1 persoon gaat op het schoolplein bij de uitgang staan, en verwijst de kinderen door naar de bakfietsen die voor het schoolplein staan. 1 persoon loopt met de kleintjes heen en weer. 1 persoon haalt de kinderen op de voor bij de talisman naar buiten komen. 1 persoon staat bij de bakfietsen om alle kinderen af te vinken. en 1 persoon helpt de kinderen bij de bakfietsen. Ben je over help je waar nodig is. Floralaan: aan de zijkant van het plein nog voor het hek. Regenboog Mimosaplein: bij de pingpong tafel Regenboog Begoniatraat: voor de uitgang van het hek. (bij de boom of prullenbak) Karregat: bij de zandbak Parktheater Hasselbraam: Op het schoolplein bij het klimtoestel Trinoom: De kleuters halen we in de klas op en daarna verzamelen we bij de ronde zandbak Reigerlaan: Achter het hek bij de hoofdingang
  • Hoe laat zijn de scholen uit?
    De tijden kunnen perschool verschillen. onderstaand zie je per school de tijden. Genneperparken: Talisman: Ma, Di, Do, Vrij: 15:00. Woe: 12:30 Floralaan: Ma, Di, Do, Vrij: 14:30. Woe: 12:30 Regenboog Mimosaplein: Ma, Di, Do, Vrij: 14:30. Woe: 12:15 Regenboog Begloniastraat: Ma, Di, Do, Vrij: 14:30/14:40. Woe: 12:15 Karregat: Ma, Di, Do, Vrij: 14:30. Woe: 12:30 Parktheater: Trinoom: Ma, Di, Do, Vrij: 14:15. Woe: 12:30 Reigerlaan: Ma, Di, Do, Vrij: 14:30. Woe: 12:30 Hasselbraam: Ma, Di, Do, Vrij: 14:45. Woe: 12:30
  • Hoe zijn onze pakketten opgebouwd?
    We werken met verschillende pakketten met als uitgangspunt de 40 weken vaste planning met daarbij de mogelijkheid om vakantie dagen af te nemen. Stel het kind komt standaard op de dinsdag, krijgt hij/zij een planning van 40 weken vaste opvang op de dinsdag. De 12 vakantie weken in het jaar zijn in deze planning leeg. Er is dus geen standaard opvang voor dit kind op de dinsdagen in de vakanties. Willen zij toch komen in de vakantie, zullen ze dit zelf aan moeten vragen via de planning (zie hoe vraagt een ouder een incidentele opvang aan). Naast de vaste planning kan een ouder kiezen voor een pakket van 5, 10 of 20 vakantiedagen. We praten over dagen maar in praktijk zijn dit 10,5 uur per dag. Hoe meer vakantiedagen een ouder afsluit hoe goedkoper het uurtarief wordt. Deze uren worden gedeeld over de 12 maanden. Iedere maand betaald een ouder een vast bedrag voor de vakantieuren. Bijvoorbeeld bij het pakket van 10 dagen betalen zij 7,5 uur per maand. Deze uren worden maandelijks bijgeschreven. Wanneer er een dag van 10,5 uur wordt afgenomen, gaat dit van de opgebouwde uren af. Het kan dus zijn dat ze in de min komen doordat ze bijvoorbeeld in de zomervakantie meerdere dagen opnemen. Dit zou zich dan in de maanden daarna weer recht moeten trekken omdat ze daarna week uren bijgeschreven krijgen en deze niet opmaken. Willen kinderen alleen maar in de vakanties komen nemen ze een 40 weken flexibel pakket af met 5, 10 of 20 vakantiedagen.
  • Wanneer kan ik mijn extra pakket-uren inzetten?
    Alle uren die een ouder buiten zijn vaste afneemdag extra aanvraagt (vakantieweken EN vaste schoolweken) wordt door het systeem automatisch van de opgebouwde extra uren afgetrokken. Een uitzondering is uren die gemaakt worden op een studiedag, deze komen in het systeem als een speciaal soort dag ingepland en daardoor zijn deze niet aftrekbaar van het opgebouwde extra uren pakket.
  • Kan ik het gekozen pakket op elk moment van het jaar aanpassen?
    Wanneer een ouder merkt dat het gekozen pakket niet helemaal past bij het aantal uren die ze extra maken in een jaar kan deze direct worden aangepast. Wel is het belangrijk voor het systeem om dit in te laten gaan op de eerste van een maand. Wanneer een ouder aangeeft te willen wisselen van pakket op 13-2 dan laat je die wisseling ingaan op 1-3. Dit mag je ook zoals hierboven beschreven aangeven aan de ouder.
  • Hoe zit pakket 40+5 in elkaar?
    In de 40 schoolweken neem je een (of meer) vaste dagen af. Hiernaast kun je 5 x 10,5 = 52,5 uur inzetten wanneer het jou uitkomt op school- en vakantiedagen. (studiedagen uitgezonderd) Maandelijks wordt je extra uren saldo met 4,38 uur gecrediteerd. Alle uren die het kind komt worden tegen een tarief van 8,25 berekend.
  • Hoe zit pakket 40+10 in elkaar?
    In de 40 schoolweken neem je een (of meer) vaste dagen af. Hiernaast kun je 10 x 10,5 = 105 uur inzetten wanneer het jou uitkomt op school- en vakantiedagen. (studiedagen uitgezonderd) Maandelijks wordt je extra uren saldo met 8,75 uur gecrediteerd. Alle uren die het kind komt worden tegen een tarief van 8,00 berekend.
  • Hoe zit pakket 40+20 in elkaar?
    In de 40 schoolweken neem je een (of meer) vaste dagen af. Hiernaast kun je 20 x 10,5 = 210 uur inzetten wanneer het jou uitkomt op school- en vakantiedagen. (studiedagen uitgezonderd) Maandelijks wordt je extra uren saldo met 17,5 uur gecrediteerd. Alle uren die het kind komt worden tegen een tarief van 7,50 berekend.
  • Hoe bereken ik wat mijn maandelijkse kosten worden?
    Casus: Piet komt op maandag en dinsdag vast en heeft een +10 pakket gekozen, hij is om half 3 uit. Je berekend dan 40 weken x 8 uur (over 2 dagen per week opvang) + 10 x 10,5 uur (extra dagen) . Dan kom je uit op 425 uur : 12 maanden =35,4 uur per maand, dit tegen een tarief van 8 euro geeft dit ongeveer 283 euro per maand
  • Hoeveel uur opvang worden er berekend er gefactureerd per dag?
    Op een normale schooldag wordt er vanaf eindtijdschool tot half 7 gerekend (let op: een woensdag is dus meer uur omdat scholen op woensag eerder uit zijn). Op studiedagen rekenen we de hele dag van 08:00 tot 18:30. Tijdens vakantiedagen kan een ouder kiezen voor een korte of lange dag, de korte dag loopt van 09:00 tot 17:00. Een lange dag van 08:00 tot 18:30. Het aantal uur (tijdsblok kind) per dag is zichtbaar in de planning van het kind.
  • Moet ik bij ziekmelding/verlof de dag betalen?
    Een ziekmeldingen/afmeldingen op een vaste dag wordt gewoon gefactureerd. Deze uren zitten namelijk in de vaste maandelijkse prijs die de ouder betaald. Alleen wanneer een afmelding optijd wordt doorgegeven kan deze worden omgezet in een ruildag, hiermee "verliest" de ouder de niet gekomen uren niet. Flexibele aangevraagde dagen worden wanneer ze optijd (5 werkdagen van te voren) worden afgemeld uit het systeem gehaald, hiermee worden ze niet gefactureerd of van het credit afgehaald.
  • Waar kan ik alle wachtwoorden en gebruikte apps terug vinden?
    In de onboarding staat een overzicht van alle apps
  • Waar staan de bakfietsen in de Genneper Parken?
    Alle bakfietsen staan in de garage bij de Fontys Sporthogeschool
  • Waar laat ik de sleutel van mijn bakfiets (Genneper Parken)?
    Alle sleutels hangen aan de sleutel tak in het kantoor langs de deur.
  • Wat moet ik doen als de bakfiets doortrapt?
    Vraag Suus of Jorn dit op te lossen. Of doe dit aan de hand van het filmpje in de onboarding.
  • Op hoeveel wielen mag ik fietsen?
    We fietsen altijd op 3 wielen. Het fietsen op twee wielen is slecht voor de bakfiets en je hebt kans dat je omslaat.
  • Hoeveel kinderen mogen er in de bakfiets?
    Maximaal 6 kleine kinderen.
  • Mogen we staan in de bakfiets?
    Kinderen mogen niet in de bakfiets staan. Wanneer we een bocht moeten maken is er een kans dat je uit de bak valt.
  • Wat doen we als we een sleutel kwijt zijn?
    Suus of Jorn contacten of er een nieuwe bij gemaakt kan worden. (graag vermelden over welke fiets het gaat).
  • Hoe laat jij jou bakfiets achter in de stalling?
    Zorg dat jou bakfiets leeg en schoon is. IS DE BAKFIETS VIES? MAAK HEM SCHOON MET EEN DOEKJE!
  • Hoe staan de bakfietsen in de stalling?
    Zorg dat je jou bakfiets netjes neerzet zodat anderen er ook bij kunnen met hun fiets!
  • Uit welk onderdelen bestaat ons beleidsplan?
    Ons beleidsplan is opgedeeld in 2 hoofd onderdelen: onze algemene visie en onze pedagogische visie. In ons beleidsplan beschreven we hoe Wildwoozt kijkt op bijvoorbeeld onze maatschappelijke functie en onze rol binnen de opvoeding van een kind. Ook komen onderwerpen zoals hoe gaan we om met normen en waarden, persoonlijke competenties van de kinderen en de veiligheid binnen Wildwoozt, deze onderwerpen vallen onder onze pedagogische visie. Elk personeelslid is op de hoogte van de inhoud en het bestaan van het beleidsplan. Een beleidsplan geldt voor alle locaties binnen Wildwoozt en is dus niet specifiek locatie gebonden.
  • Uit welke onderdelen bestaat ons werkplan?
    Ons werkplan is een uitgebreid document waarin we als Wildwoozt en ook als locatie omschrijven hoe we werken, aan de hand van welke regels en richtlijnen we te werk gaan en wat onze motivatie hiervoor is. Het werkplan is opgedeeld en sub categorieen, binnen die subcategorieen worden verschillende onderdelen kort of lang toegelicht en uitgewerkt. Niet alleen wat we op een opvangdag voor de schermen doen wordt hierin beschreven, maar ook wat er in de voorbereidingen gebeurt, wat achter de schermen aandacht krijgt en hoe we met bepaalde bijzonderheden omgaan. Elk personeelslid is op de hoogte van hetgeen beschreven in het werkplan. Dit is namelijk wie en wat wij uitdragen tijdens ons werk. Elke locatie heeft een werkplan, deze komen een grote lijnen overeen, alleen kunnen locatie specifieke dingen afwijken, bijvoorbeeld handelingen mbt bepaalde ruimtes etc.
  • Hoe vaak/wanneer wordt het beleid herzien/aangepast?
    Zowel onze beleids- als werkplannen worden door onze beleidsmedewerkers maandelijks up to date gehouden. Vaak worden onderdelen besproken bij team vergaderingen of info avonden, aan de hand hiervan worden aanpassingen gemaakt en doorgevoert in alle bestanden. De laatste versie van de bestanden zijn altijd op onze website terug te vinden onder de verschillende locaties.
  • Wat doe ik wanneer ik een risico ontdek?
    Ben je aan het werk en zie je iets wat volgens jou een risico is, kan je dit via de wildwoozt startpagina in vullen. Via deze weg zal het risico direct verwerkt worden in het veiligheid en gezondheidsplan en kan deze besproken worden in de eerst volgende vergadering.
  • Wat doe ik wanneer er een incident is geweest?
    Is er een incident voorgevallen? Deze kan net als een risico via de Wildwoozt startpagina stapsgewijs toegevoegd worden. Via deze weg kan het risico ook direct meegenomen worden in de eerst volgende vergadering.
bottom of page